Retourneren

Lees alstublieft ons Retourbeleid hieronder. Als u deze informatie gelezen heeft, kunt u een retournummer aanvragen met retourinstructies door het Retourformulier in te vullen.
 
Volgens EU wetten voor kopen op afstand (online shoppen) heeft de klant herroepingsrecht. Dit recht staat ook wel bekend als “het recht van gedachten te veranderen”. Dit betekend dat een klant 14 dagen (kalenderdagen, geen werkdagen) na ontvangst van een product kan aangeven dit product te willen retourneren. Het product hoeft niet binnen deze periode geretourneerd te worden, maar de intentie te willen retourneren moeten binnen die periode kenbaar worden gemaakt aan de verkoper. Het product moet binnen 14 dagen na akkoord van de retourzending daadwerkelijk verzonden worden door de klant. Zowel de klant als de verkoper hebben rechten, plichten en voorwaarden waar ze aan moeten voldoen. 
 
Verzendkosten:
De verkoper is verantwoordelijk voor de verzendkosten die gemaakt zijn om het product naar de klant te verzenden. De klant ontvangt zowel de prijs van het product als de verzendkosten retour zodra het product terug is ontvangen. De klant is verantwoordelijk voor de retourzending. De klant moet de retourzending zelf betalen en is verantwoordelijk als de zending niet aankomt of kwijtraakt met de post. Als we u per ongeluk het verkeerde product hebben gestuurd, mag u deze natuurlijk op onze kosten retourneren.
 
Staat van het product
Het product mag worden geopend en bekeken zoals mogelijk is in een normale winkel. Als de klant verder gaat dan dat, dan is de klant verantwoordelijk voor de schade. De Tussendoortjes, Kleine en Giftbag borduurpakketten zijn verpakt op een manier dat de verpakking geopend en gesloten kan worden zonder beschadiging. De verpakking van de Middel en Grote borduurpakketten kunnen niet geopend worden zonder beschadiging. U mag deze nog retourneren na opening, maar er zal een klein bedrag worden ingehouden van het retourbedrag. Dit geld ook voor foutieve producten die u wilt retourneren in plaats van gebruik te maken van het garantieformulier. Als u het garantieformulier heeft gebruikt en wij geven u de instructie het product te retourneren is dat natuurlijk niet het geval. Elk gebruik van het product (bijvoorbeeld beginnen met borduren) zorgt ervoor dat het product onverkoopbaar wordt. Als we een product in een gebruikte staat retour ontvangen, u ontvangt geen retourbetaling. Wel zullen we het product opnieuw naar u opsturen, want u heeft er dus voor betaald.
 
Patronen kunnen niet geretourneerd worden na opening. De verpakking kan niet geopend worden zonder beschadiging, en eenmaal geopend kunnen patronen niet geretourneerd of geruild worden. Dit wordt gezien als een verzegeld product, en de verzegeling verbreken betekend dat u geen recht meer heeft op herroepingsrecht. De reden hiervoor is dat u een kopie zou kunnen maken en het patroon vervolgens retour sturen. U zou dan zowel u geld terug als het product nog steeds in uw bezit hebben.
 
Fotoborduurproducten kunnen niet geretourneerd worden. Fotoborduurpakketten en patronen zijn maatwerk. Maatwerk kan geheel niet geretourneerd worden, omdat deze speciaal voor u is gemaakt. Als u ontevreden bent of extra garen nodig heeft, maak dan gebruik van het garantieformulier. Elk fotoborduurproduct bevat een garantieformulier.
 
Retourneren van product(en)
Vul alstublieft alle gegeven in op het Retourformulier. We zullen u een retournummer sturen met informatie hoe en waar de producten naar terug te sturen. U bent verplicht het terug te sturen naar Nederland. Indien nodig zullen we u helpen met internationale zendingen. Klanten uit de US of UK met een ongeopend product, kunnen geïnstrueerd worden deze in plaats daarvan naar een lokaal Amazon Warehouse te sturen, maar alleen indien wij dit wensen.
 
Reden voor retour
Volgens de EU wetten, bent u niet verplicht een reden op te geven voor uw retour. Daarom hebben wij de optie “Van gedachten veranderd” toegevoegd aan het Retourformulier. Wij vragen u daarentegen om wel een reden op te geven zodat wij onze service en producten kunnen blijven verbeteren hoewel wij u dit niet kunnen verplichten.
 
De retourbetaling
We zullen uw geld zo snel mogelijk nadat we de producten terug hebben ontvangen naar u retourneren, maar uiterlijk binnen 14 dagen na aankomst. Let u alstublieft wel op het feit dat het enkele dagen kan duren voordat uw geld op uw rekening of creditcard staat nadat u de bevestiging van de retourbetaling heeft ontvangen. Dit komt door de verschillende banksystemen. U ontvangt ook de verzendkosten die u betaald heeft toen u de order plaatste, maar u bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending.
 
Bedrijven
Het herroepingsrecht en de wetten betreffende de wet kopen of afstand zijn niet van toepassing op transacties tussen bedrijven. Kjk alsutblieft naar de zakelijke Algemene Voorwaarden die we u gestuurd hebben, of vraag deze opnieuw aan.
Powered By OpenCart
Orcraphics Cross Stitch Nederland © 2019